Nytt år, nya kurser

Hejsan bloggis och gott nytt år! 

Nyår har fört med sig samma problem som alltid: 90% av gångerna skriver jag fortfarande 2016 istället för 2017. Men jag vet att jag inte är den enda, så det är okej! 

Och som rubriken lyder: nytt år, nya kurser. Skolan började igen i måndags, och hittills har jag och rutiner igen inte kommit så bra överens. Har sovit sååå dåligt hela veckan, 4-5 timmar per natt. Och då är jag en sån person som behöver ca 8 timmars sömn per natt. 😉 

I alla fall, kurserna jag ska gå nu fram till slutet av mars är spa och dekorativa arbeten. Som går helt på finska, så det är ju en liten utmaning för mig.. Men det ska väl nog gå bra, förhoppningsvis går jag ut skolan sen med liite bättre finskakunskaper. 😉 Spa har vi egentligen inte börjat med ”på riktigt” ännu, men i dekorativa arbeten har vi gått igenom teorin till nagelförlängning och idag fick vi öva lite! Vi gjorde en nagel, och det tog över 2 timmar.. Kanske närmare 3 timmar haha. Men man måste ju börja nånstans, och det kommer ju att gå snabbare efter lite övning. 🙂 

Jag tyckte inte det var så svårt faktiskt! Överraskade mig själv egentligen, brukar hata att hålla på med såntdär små-pillande och grejer. Men blev nöjd med resultatet, för att vara första gången så blev det väl ganska bra ändå. 🙂 Såklart finns det saker som kan förbättras, men som sagt: man måste börja nånstans! 


Så ser resultatet ut. 🙂 Ser fram emot nästa gång! 

Och sådär som en liten sidenote, så har jag hunnit byta hårfärg under jullovet.. 


Det var allt jag hade på hjärtat idag. Trevlig torsdag på er! 

Kommentera

