Förhållandelistan! 

Hejsan bloggen! Hoppas ni haft en bra dag hittills, och att åtminstone några av er har lite julkänsla. Det finns det inte mycket av här, haha.. Men tror nog att den kommer krypande snart, för senare idag tar jag mitt pick och pack, sambon i handen och katten under armen och åker hem-hem till Nykarleby för att fira jul! Återstår att se hur Hasse reagerar på att träffa sin mamma igen.. Ska försöka hålla er uppdaterade på min Instagram. 🙂 

Nu till listan som jag lovade igår.. Förhållandelistan! Tyckte det var passande såhär inför julen. 😉 Kopierade den från GabJossan

Vem är äldst? D är äldst. 

Gick ni i samma skola? Nej, lite knepigt med tanke på åldersskillnaden. Och det faktum att han gick i skola i Södra Finland och jag gick/går i skola i Österbotten. 🙂 

Vem tog första steget? Det var nog D, haha.. Tänker inte berätta mera om det.. 😉 

Vem är mest känslig? Jag, antar jag.. Inte för att D är helt känslokall, men jag är superkänslig. Okej, inte superkänslig men ganska så känslig. 

Vem har sämst humör? Utan tvekan: jag. 

Vem snackar mest? D, han pratar ganska mycket.. Man ba ”käfteeeen”.. Haha nejdå, så illa är det inte. 😀 

Vem är mest social? D. 

Vem har sjukast humor? Svårt att säga. Tror vi är på ungefär samma nivå där.. Eller han kanske är liiite värre. 

Vem är mest envis? Där ligger vi nog lika, det är ett under att vi ens kan komma överens om vissa saker och göra kompromisser. 😉 

Vem somnar först? Nu är det så att jag alltsom oftast går och lägger mig tidigare än honom så då somnar jag ju självklart först.. Men när vi går och lägger oss samtidigt är det oftast han som somnar först, det tar typ 2 minuter så ligger han där och snarkar. Ba jaha…. 

Vem vaknar först? 9 av 10 gånger är det D som vaknar först. 

Vem gråter mest? Jag, hahaha 

Vem sa ”jag älskar dig” först? Det var nog jag.. Jag är en sån jäkla softis ibland. Han som är hård och kall(haaaa) sa det inte förrän typ 2 månader senare. Det gör ingenting, vill ju inte att han ska ljuga heller. 🙂 

Vem är mest rörig? Jag, lätt. Tror jag börjar bli dement. 

Vem är den bästa chauffören? Jag har inte körkort och de få gånger jag försökt köra så har det inte gått så bra. Jag tror inte att jag kan lära mig att köra bil. Så det är D som vinner där.

Vem lagar godast mat? D är utbildad kock, jag kan i princip bränna vatten. Gissa. 

Vem är mest romantisk? Det är väl nog D. Han gör massa gulliga småsaker typ hela tiden, lite vardagsromantik sådär. Och det är ju nice. 

Vem skulle klara sig längst tid på en öde ö? D, jag skulle nog dö efter 2 dagar eller nåt. 😀 

Vem skulle vara först framme och hjälpa en gammal dam i nöd? Båda.. Eller kanske D skulle reagera lite fortare men det betyder inte att jag skulle skita i att göra något! 🙂 

Vem skulle passa bäst som statsminister? Det är inte det att jag inte bryr mig om politik, det är bara det att.. Det är så mycket!! Orkar inte, och fattar inte.. Så D blir svaret här också. Han är mer insatt. 

Så, det var den listan! Vi får se om jag uppdaterar något under julhelgen, om inte annat så kan ni ju följa mig på min Instagram(länk högre upp i inlägget). 

Ha en bra fortsättning på dagen! 🙂 

Kommentera

