Jullov och 15 skönhetsfrågor

Sådär, då var julfesten avklarad och jullovet kan börja. En stor del av klassen blev utexaminerade idag, stort grattis till dom! Själv får jag vänta tills sista mars innan jag får betyget i handen. Men det gör ingenting, för i januari börjar en kurs i spabehandlingar & dekorativa arbeten och det ska bli så roligt! Så från och med januari kommer jag hot stone-massera och bygga naglar. Och lite annat. 

Dagen till ära tänkte jag bjuda på en liten lista som jag hittade på nouw.se, 15 skönhetsfrågor! 

1. Vilken produkt skulle du ta med dig om ditt hus brann? 

Jaaaa.. min Naked-palett kanske. Fastän vissa färger snart är slut så är den ändå bäst! Och jag har ingen lust att lägga ~40€ på en ny haha..

2. Vilken sminkare skulle du vilja göra en makeover på dig? 

Linda Hallberg, lätt. 

3. Vilken kändis tycker folk att du liknar?

Hör aldrig att jag liknar nån kändis. 🙂 Eller nån gång har jag väl fått höra något, men jag kan inte minnas vem det skulle ha varit.. 

4. Om du skulle kunna skapa en egen magisk skönhets produkt, vad skulle det vara för en? 

Vad sägs om en mascara som gör det omöjligt att kladda på ögonlocket/huden under ögat?? Hur det nu än skulle gå till.. 

5. Vad är ditt bästa skönhets tips? 

Sköt om din hy. Då har du en fin bas 24/7. Hitta hudvårdsprodukter som passar dig. Och solskydd är den bästa anti aging-produkten! 

6. Vilken skönhets person ifrån YouTube skulle du ta med på en shoppingrunda?

Kan jag säga Linda Hallberg igen? 

7. Jag är på ett oändligt uppdrag efter den perfekta_________ 

..ögonbrynspennan. 

8. Hur många skönhetsprodukter tar det dig för att göra dig i ordning?

4, eller 5, beroende på om jag tänkte använda mascara eller inte. Och nu menar jag då en vanlig dag, festsminkning kräver nog mera. 😉 Foundation, solpuder, puder, ögonbrynspenna, mascara ibland. 

9. Vilket läppstift/läppglans är i din väska just nu?

Essence ”Barely there” 

10. Vem är din kändis ikon? 

Inom skönhet eller? Ingen aning. Ser nog inte riktigr nån som en ”ikon” för mig. Följer en massa duktiga personer inom skönhetsbranschen men vet inte om dom räknas som kändisar.. 🙂 

11. Vilket är ditt absoluta favorit nagellack? 

Jag ändrar mig hela tiden.. Gissa om det tar länge för mig att välja färg när jag ska göra gellackning, jag måste ju leva med den färgen i flera veckor sen!! I märkesväg blir det nog Essence. Billiga och bra lack! 

12. Favorit mascara just nu? 

Just nu använder jag en från H&M.. 😀 Den funkar nog helt bra. Annars gillar jag The Colossal(heter sen så? något liknande iaf) från Maybelline. 

13. Jag försöker att aldrig bli sedd ute utan _______

Ögonbryyyyn

14. Mitt senaste köp inom skönhet?

Det var kanske ett liquid lipstick.. Men jag är inte helt säker. 

15. Vilken skönhetsprodukt rekommenderar du alltid?

Oj. Jadu.. Ansiktsvatten och ögonkräm är något jag närapå alltid rekommenderar åt kunder i alla fall. Märken varierar beroende på hudtyp och känslighet/allergier osv. I sminkväg har det blivit mycket Essence-produkter den senaste tiden, haha. 

Och där var mina svar på 15 skönhetsfrågor. Kopiera gärna listan och fyll i den själva ifall ni bloggar! 

Har en till lista på lager som jag tyckte var lite gullig. Får se om den kommer upp imorgon, eller kanske på julafton? Vi får se.. 🙂 


Ha en bra fortsättning på dagen! 

Kommentera

