Essence: Camouflage 

Hejsan bloggen! 

Just nu avnjuter jag höstlovet hem-hemma i lugna Nykarleby, så tänkte bjuda på en liten review av en produkt jag nyligen börjat använda. 

Denna produkt är av märket essence, och är en foundation som heter Camouflage. Den är en 2-i-1 produkt, och ska funka som foundation och concealer. På förpackningen lovar den ”high coverage, no mask-effect, long-lasting”. Jag som brukar drabbas av snustorr och känslig hy med jämna mellanrum(atopisk hy kanske, har ännu inte besökt en hudläkare) söker alltid foundations som inte får min hy att kännas torr och stramande. Så jag tänkte ge denna produkt en chans. 

Såhär ser förpackningen ut. Och här är mitt ansikte före foundation, med fina röda fläckar och allt: 

Och efter foundation: 

Jag har applicerat produkten med en pensel. På förpackningen rekommenderar de att man använder en svamp för bästa resultat men jag upplever att svampar suger i sig en hel del av produkten, så jag föredrar applikation med pensel. 🙂 

Så, håller den vad den lovar? Jag tycker att den gör det. Den ger bra täckning, utan att det känns torrt och blir ”kakigt”. Man behöver inte nån stor mängd heller, på bilden har jag bara lagt ett tunt lager, men om man vill kan man bygga på det efter hand också för att täcka t.ex mörka ringar under ögonen. Så bra resultat, som håller hela dagen! Jag älskar denhär produkten, haha. 

Den kostar strax under 5€ också, så den är absolut prisvärd. 🙂 

Efter puder & ifyllning av ögonbryn. 🙂 Till ögonbrynen använde jag också en penna från essence. (Och jag behöver göra en påfyllning av fransarna.. Haha) 

2 reaktioner på ”Essence: Camouflage 

  1. sassa

    Ett litet tips angående foundation om du söker en lätt,flytande o icke uttorkande så pröva använd en BB/CC kräm istället eller ev. liquid foundations som inte är så tjocka.
    High coverage och mattande foundations är oftast gjorda för fet o aknebenägenhy och lämpar sig därför inte till känslig o torr hy. Maybelline Dream Flawless Nude Foundation är en som du borde testa 🙂

    Gilla

Kommentera

