17 juni 2016

Hallå bloggen!

Är för tillfället hem-hemma i Nykarleby och tänkte passa på att slänga iväg ett litet blogginlägg såhär mitt i natten.. haha..
Liten update: sommarlovet har börjat! Okej, det började för typ 2 veckor sedan. Firade det med att dra ner till Helsingfors och se på Queen + Adam Lambert! Som jag väntat på den dagen. Tog inte så mycket bilder och filmade inte heller supermycket men nån enstaka bild och en kort video hittas på min Instagram, där jag heter lakupala.

Nu befinner jag mig som sagt i Nykarleby, och har faktiskt fått lite saker uträttade. Fixat nytt pass bland annat! Äntligen. Färgat håret, det blev typ en halv nyans ljusare.. Score!! Försöker ännu få bort det där sista röda ur mitt hår.. Passade på att färga ögonbrynen också, så nu behöver jag inte tänka på dom på ca 4 veckor. 😉
Sen har jag och syrran också hunnit slira iväg till Powerpark en dag. Så sjukt kul. Berg- och dalbanor måste ju vara något av det bästa som finns.
Och idag fick jag fixa en fransförlängning, här hemma.. Vilket var nytt, fick improvisera lite för att få till någorlunda bra ljus och dessutom har vi 4 stycken helgalna kattungar här just nu så det var ju lite distraherande, haha. 🙂 Men kul att öva lite i alla fall!

DSC_0428Lite nytt i sminkväg: nytt solpuder, välbehövligt! Samt en ”lip marker” från Gosh. Typ en filtpenna. Som man applicerar på läpparna. Ett minus: svårt att få det jämnt applicerat. Ett plus däremot: när det har torkat så sitter det på plats, länge.

Och guds gåva till mänskligheten.. Eller, egentligen människans gåva.. till.. mänskligheten..
WIN_20160617_00_53_30_Pro
Den batteridrivna fotraspen!! Haha. Skickade denna bild till min sambo och var superglad. Nu ska det fixas fötter!

Lite kattbilder på det, sen är det nog dags för mig att ta natten. 😉

 

Kommentera

