Makeup och sånt

Hallå bloggen!

Började kännas som att det har gått en tid sedan jag bloggade sist, så tänkte att det var dags att slänga upp ett litet inlägg.
På dagens agenda har det stått DATATENT. Att vakna 7 på morgonen efter drygt 4 timmars sömn var inte nådigt, kan jag lova er. Men det löste sig med lite(mycket) kaffe. Nu efter att jag är färdigtentad så har jag en hel del dötid, enda planerna jag har för resten av dagen är att gå in till stan och hämta upp en julklapp åt min bror, men det kan jag göra först efter klockan 1. Sen efter att sambon har kommit från jobb så ska jag iväg och möta honom i vår nya lägenhet, för han har planerat någonting åt mig. ”Du kommer få en julklapp imorgon”, var det enda jag fick veta. Och att jag absolut inte får gå in i nya lägenheten före han ringer och säger att det är ok. Needless to say; jag kan knappt vänta.

Nya lägenheten, ja. Vi ska flytta, efter inte ens ett halvår i vår nuvarande lägenhet. Den ska tyvärr säljas, och då finns ju såklart risken att den nya ägaren inte vill hyra ut den längre utan använda lägenheten själv i stället. Vi ville inte chansa, så vi letade upp en ny lägenhet åt oss, och jag tror det kommer bli hur bra som helst. Lite högre hyra, men samma storlek, BASTU och dessutom mitt inne i stan. Närmsta butiken för oss är inte Siwa längre, wihuu. (Siwa on kiva, men det är ju så dyrt…) Vi har de mesta småsakerna färdigt packade i lådor nu, köksredskap och sånt ska ännu packas. Och kläder. Kanske borde ta detta tillfälle till att rensa garderoben lite. Men imorgon går flyttlasset! Och sen är det bara att börja packa upp allting igen.. Ugh. Finns inga ord för att beskriva hur mycket jag hatar att flytta. Men det blir nog bra.

Rubriken på detta inlägg löd ju ”Makeup och sånt”.. Nu har det bara kommit en massa ”sånt”, så nu till makeup-delen! Igår hade vi sista lektionen i makeup för denna period, utan lärare.. Men det gick ju bra ändå, för vi är så snälla och duktiga elever. 😉
Jag gjorde i alla fall en sminkning på Josefin, gjorde basen som vanligt och fyllde i ögonbrynen. La sen en nude ögonskugga över hela ögonlocket, och la en röd/koppar-färgad skugga längst ut. Sudda sudda sudda. Sen gjorde jag något som jag väldigt få gånger gjort på en annan människa: la eyeliner. Det har inte gått så bra för mig när jag testat göra det på någon annan tidigare, men denna gång blev jag faktiskt riktigt nöjd!

Här är slutresultatet(suddiga och fina bilder):

IMG_20151216_113145

IMG_20151216_113155

IMG_20151216_113201

Så. Imorgon är det julfest, sedan jullov!!
Det var allt jag hade på hjärtat idag, så vi hörs senare. 🙂

Kommentera

